KEDİ VE KÖPEKLERDE KAŞINTI DERMATİDİ, PSİKOJENİK ALOPESİ, PSİKOJENİK TÜY DÖKÜLMESİ

Çeşitli psikolojik faktörlerin etkisiyle kedinin aşırı ve takıntılı şekilde yalanması neticesinde gelişen kıl dökülmelerine “psikojenik alopesi” adı verilir. Köpeklerde daha nadirdir. Kedi bazen kıllarını sadece dişler bazen de aşırı şekilde yalar ve hatta kopartır. Hayvanın kendine verdiği bu zarara bağlı olarak değişen şiddette dermatitis tablosu gelişebilir. Bu durum ise “psikojenik dermatit” olarak adlandırılır. Köpeklerde nadir olsa da görülebilmektedir.

Vücutta sık görüldüğü yerler: Lezyonlara, kedinin yalayabildiği vücudun arka kısımları, ön ayakların iç kısımları, alt-arka bölge, kuyruk ve bel kısmının üst bölgelerinde rastlanır.

Kalıtımsal yatkınlık: Her ırk ama özellikle Siyam ve Abissina

Belirtisi:  Uzun ve ilerleyici bir seyre sahip olup en baskın belirtisi hayvanın ağzıyla uzanabildiği yerlerde simetrik olabilen tüy dökülmesidir. Alerjik hastalıklarda da kedi kendini yalayarak aynı bölgelerde kıl döküntülerine neden olabilir, hele ki alerji belirtileri hafifse, deride oluşturduğu primer belirtiler bariz değilse ayırımın yapılması güçtür.

Gerçekte nadir rastlanan bu hastalık, oldukça sık şekilde yanlış ve gereğinden fazla sayıda teşhis edilebilmektedir. Bir çalışmada, veteriner davranış uzmanına psikojenik alopesi tanısıyla getirilen kedilerin sadece %10’unun gerçek psikojenik alopesi hastası olduğu gözlenmiştir.

TEDAVİ: http://www.veterinerpsikoloji.com/vetpsk/takinti-davranislari-kompulsif-bozukluklarda-tedavi/